Program Studi Sistem Komputer, Universitas Diponegoro, Indonesia
BibTex Citation Data :
@article{JTSISKOM12683, author = {Muhammad Rizky Rahadi and Kodrat Iman Satoto and Ike Pertiwi Windasari}, title = {Perancangan Game Math Adventure Sebagai Media Pembelajaran Matematika Berbasis Android}, journal = {Jurnal Teknologi dan Sistem Komputer}, volume = {4}, number = {1}, year = {2016}, keywords = {Android; Edukasi; Construct 2}, abstract = {Upaya meningkatkan efisiensi penyediaan aplikasi yang mengandung unsur pendidikan diperlukan berbagai alternatif dan inovasi baru dalam hal pemrograman untuk bisa diterapkan sebagai alat untuk mempermudah proses pembelajaran. Adanya game edukasi matematika ini diharapkan dapat meningkatkan kemampuan berhitung anak dalam proses pembelajaran matematika, dan menghilangkan rasa jenuh dan takut bagi anak-anak untuk belajar matematika. Game edukasi ini sangat berguna dibidang pendidikan khususnya matematika. Penulis memilih anak berusia 6 tahun sampai 9 tahun sebagai pengguna dalam game edukasi ini, karena akan lebih efektif jika mulai belajar matematika dari kecil karena di usia itulah anak-anak bisa dengan mudah mengingat dalam belajar menghitung. Metodologi yang digunakan dalam penelitian ini adalah Multimedia Development Life Cycle (MDLC) yang bersumber dari Luther dan sudah dimodifikasi oleh Sutopo. Alat bantu yang digunakan untuk menganalisis penyusun menggunakan Unified Modeling Language (UML). Sedangkan aplikasi yang digunakan dalam pembuatam skripsi ini adalah construct 2. Penerapan game edukasi matematika ini diharapkan dapat mengatasi masalah tersebut. Jadi disaat anak memainkan game ini anak tidak bosan dan tidak takut untuk belajar matematika, dengan harapan semangat anak untuk belajar akan lebih terpacu dan meningkatkan kualitas belajar anak. Untuk game edukasi ini sendiri diharapkan dapat dikembangkan lagi dalam hal animasi, desain, fitur, dan music sehingga menjadi semakin atraktif.}, issn = {2338-0403}, pages = {44--49} doi = {10.14710/jtsiskom.4.1.2016.44-49}, url = {https://jtsiskom.undip.ac.id/article/view/12683} }
Refworks Citation Data :
Article Metrics:
Last update:
Introduction of traditional lebak musical instruments through aplikasi android for early childhood
Android based Travel Game media development on the topic of two-variables linear equation
Last update: 2024-12-18 03:15:49
Starting from 2021, the author(s) whose article is published in the JTSiskom journal attain the copyright for their article and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. By submitting the manuscript to JTSiskom, the author(s) agree with this policy. No special document approval is required.
The author(s) guarantee that:
The author(s) retain all rights to the published work, such as (but not limited to) the following rights:
Suppose the article was prepared jointly by more than one author. Each author submitting the manuscript warrants that all co-authors have given their permission to agree to copyright and license notices (agreements) on their behalf and notify co-authors of the terms of this policy. JTSiskom will not be held responsible for anything arising because of the writer's internal dispute. JTSiskom will only communicate with correspondence authors.
Authors should also understand that their articles (and any additional files, including data sets and analysis/computation data) will become publicly available once published. The license of published articles (and additional data) will be governed by a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License. JTSiskom allows users to copy, distribute, display and perform work under license. Users need to attribute the author(s) and JTSiskom to distribute works in journals and other publication media. Unless otherwise stated, the author(s) is a public entity as soon as the article is published.